Oyunlar

Oyunlarda ve Platformlarda Aşırılık yanlılarının Gözetimi

Oyunların, özellikle de şiddet içerikli olanların, oyuncuları şiddete yönlendirip yönlendirmediği uzun yıllardır tartışma konusu. Ancak son dönemde yaşanan bazı olaylar oyunun kendisinde değil‘çevre’ içinde olduğunu gösterir.

Örneğin herhangi bir şiddet içeriği barındırmayan Animal Crossing: New Horizons, ‘neşeli’ bir simülasyonve inşa etme oyununda oyunculardan biri aniden Ku Klux Klan cübbesi ve gamalı haç işlemeli kostümler giymiş biriyle karşılaştı.

Sayısız çevrimiçi çok oyunculu oyunda benzer örnekler görülür;

New York Üniversitesi tarafından hazırlanan yeni rapor, durumun sanıldığından çok daha önemli olduğunu ortaya koyuyor. Rapora göre aşırılık yanlısı ve şiddet yanlısı gruplar, gençleri etkilemek ve ‘ele geçirmek’ için Twitch, Discord gibi oyunları ve platformları kullanıyorkullanır.

ABD, İngiltere, Fransa, Almanya ve Kore’de 1.128 oyuncuyla yapılan bir ankete göre, Katılımcıların %51’i geçen yıl içinde çok oyunculu oyunlar oynarken bir tür aşırılık yanlısı ifade veya ifadeyle karşılaştı. Raporda dikkat çeken detay, bu tür söz ve durumlarla karşılaşanların yaşlarına baktığımızda ortaya çıktı.

Buna kıyasla 18 yaşının altındaki kişilerAşırılık yanlısı ve şiddet içeren içeriklerle rekabet etme oranı yetişkinlere göre çok daha yüksek.

Bu kümelerin oyunları manipüle ettiği teknikler de raporda belirlendi;

Rapora göre aşırılık yanlısı gruplar ya kendi oyunlarını geliştiriyor ya da oyunlar için geliştirdikleri modlarla ihtiyaç duydukları alanı yaratıyor. Ek olarak, Discord, Twitch ve oyun içi sohbet de bu kümelerin ağlarını birbirine bağlar.şekillendirme

Raporda durumun ciddiyetini vurgulamak için birçok Şiddet ve katliamdan da bahsedilmiştir.Örneğin 2019’da Yeni Zelanda’da iki camiye düzenlenen saldırı birçok video oyunu referansı içeriyordu ve canlı yayınlandı.

ABD’de yine bir saldırıda siyahileri hedef alan ırkçı bir genç Discord’a saldırısını planladı ve katliamı izlemesi için ‘grubu’ için Discord’da yayın yaptı…

Aynı zamanda ABD, İngiltere, Fransa, Almanya ve Kore’deki çok oyunculu oyuncular da rapora dahil ediliyor. %34’ü aşırılık yanlısı gruplar tarafından taciz, şiddet ve tehditlere maruz kaldı. ortaya çıkarır. Raporu yayınlayan grup, platformları ve geliştiricileri durumu kontrol altına almak için adımlar atmaya davet ediyor.

Daha fazla “kişi” moderatörü, daha fazla kontrol ve daha gelişmiş yapay zeka araçlarıyla problemlerin hızlı bir şekilde analiz edilmesi gerekir. Aksi takdirde büyüyen oyun ve yayıncılık dallarının beraberinde büyük bir şiddet sarmalını getirmesinden korkulmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu